Saturday, June 21, 2008

Gila Badminton The Series

Lets talk about my no. 1 favourite sport...badminton.....tujuan aku sembang pasal badminton bukanlah sebab aku ni pro ke apa..just nak share ngan information dengan korang kat luar sana yang mempunyai minat yang sama...aku ni main pun tak power mana dan raket pun semuanya rege RM 200 ke bawah ..hehehehe...

sebenarnya aku start main badminton ni agak lewat...dalam 4 tahun lepas baru start..umur aku 22 tahun..so dah tua dan keras tangan ni nak di bentuk..hehehe..tapi minat punya pasal main la selalu...dan aku hanya main double je..try single gak..tapi nak pengsan..so tak mau cuba dah....so sekarang my skill and footwork dalam badminton ada improve sikit la....hehehe...

anyway last week bought my new racket....protech synergy series 7 kat AJ racket Puchong...melayang gak dalam Rm 150....raket ni bagi aku ok la..agak superb gak dan di bandingkan dengan harga dia..memang berbaloi...this racket with 4U and 2G (head heavy ) spec agak powerful bila buat smash maut...hehehe...aku agak akan amik masa sebulan gak utk aku benar benar serasi dengan raket ni...

so sekarang dah 6 batang raket aku.. kat bawah ni aku senaraikan sejarah raket aku dari awal sampai latest..
1)Pro Ace DMS 99,..first raket aku beli waktu mula berjinak main badminton..beli 2nd hand kat member aku...tang G tu aku buat ? sebab kat kone dia dah ilang berapa G..hehehe..biasal raket 2nd hand..aku beli RM 25.00 tahun 2003.

2)Yonex Carbonex 21 ....raket kedua aku....aku beli RM 170.00.bagi aku raket paling best aku pernah guna tapi sekarang dah crack kat frame....still boleh pasang tali tapi tension tak lebih 23 lbs..so aku tak pakai dah sekarang sebab aku slalu tarik 25 lbs....

3)Wilson ADvantange Comp..raket aku yang ketiga....aku beli RM 120.00....aku jarang pakai raket ni...bagi aku raket ni biasa je....adela guna tak lebih 10 kali....so setakat jadi pemanas dalam beg aku je la..

4)Ace Power Ti Mesh..raket favourite aku selepas Yonex 21 special...my primary raket sekarang ni....aku beli rege Rm 180.00...superb untuk defend dan control..tapi smash agak kurang power...( aku bukan attacking player sangat )..my primary raket sekarang selepas Yonex 21 special aku bersara...

5)Yonex NC Tuff 8..raket paling not my favourite..rugi je aku beli...tak sesuai untuk aku gamaknya..mungkin org lain sesuai guna raket ni..tapi satu pembaziran untuk diriku yang agak tak berduit ni...hehehe..aku beli Rm 140.00

6) Protech Synergy Series 7...raket terbaru aku..mungkin bakal menggantikan raket ace power aku sebagai primary raket..reason..sebab aku nak jadi attacking player lak....heheheh...

so sekarang dan buat waktu ni itu je brand raket yang aku ade...saje buat collection raket...tapi tahap dan level belum boleh lagi nak pakai certain high end raket macam Armotec 900,Nanospeed,Arc Saber from Yonex....ye la ..main double pukul pun asyik berlaga ngan member..patah kaluuuuu...sapa yg nangis....nanti kalau dah lebih handal sikit try usha la raket yg mahal mahal ni...

okla for today...nanti citer lagi pasal badminton..ari ni nak tgok Super Series Indonesia 2008 final kat TV.....gi makan dulu

No comments: